• o nas
    • organizator
    • zespół
    • twórcy
    • kontakt
  • idee
  • media
  • aktualności
  • archiwum
  • kup bilet
  • stona glowna
  • aktualnosci
  • obserwatorium
  • pomysl
  • kalendarium
  • o nas
    • organizator
    • zespol
    • tworcy
    • kontakt
  • idee
  • media
  • archiwum
  • kup bilet
CENTRUM SZTUKI DZIECKA

Centrum Sztuki Dziecka w Poznaniu
Skupiamy ludzi, których łączy jedna pasja: sztuka tworzona dla dzieci i przez dzieci. Swoje działania adresujemy do tych, którzy ledwie uczą się chodzić i mówić, do tych, którzy zawędrowali do żłobka, przedszkola, podstawówki, gimnazjum, liceum, a wreszcie na studia, ale także do tych, którzy nigdy nie tracą głodu i odwagi poznawania świata i siebie w świecie. Przychodzą do nas i spotykają się ze sobą ponad pokoleniami.
Organizujemy imprezy cykliczne o wieloletniej tradycji. Zajmujemy się teatrem, filmem, muzyką, sztukami wizualnymi: bywa, że każdą z tych dziedzin traktujemy osobno, ale najczęściej współbrzmią one ze sobą, dopełniają się - podobnie jak nasz zespół.
Jesteśmy samorządową instytucją kultury, która nie tylko wierzy w swoją misję, ale codziennie ją realizuje.

  • MUZYCZNE ZWIĄZKI W SZTUCE DLA DZIECKA
  • Link do filmu
  • Katalog 20. Biennale Sztuki dla Dziecka

Centrum Sztuki Dziecka w Poznaniu
ul. Św. Marcin 80/82
61 809 Poznań

Poznań, 29.05-4.06.2017
  • o nas
    • organizator
    • zespół
    • twórcy
    • kontakt
  • idee
  • media
  • aktualności
  • archiwum
  • kup bilet
  • PN
    29
  • WT
    30
  • SR
    31
  • CZW
    01
  • PT
    02
  • SO
    03
  • N
    04

Trupa Komedianty

Grupa tworzy spektakle według tradycyjnych reguł komedii dell’arte. Są jednocześnie rzemieślnikami i artystami, sami piszą ramowe scenariusze – canevas, które w trakcie prób i improwizacji wypełniają działaniem i tekstem. Wierzą, że maski, charakterystyczny krok i kunszt aktorów są w stanie opowiedzieć więcej o naturze człowieka niż niejeden realistyczny spektakl. W skład zespołu wchodzą Agnieszka Cianciara-Fröhlich (capocomico), Jonathan Fröhlich, Katarzyna Gazdowicz i Łukasz Łęcki. 

Jonathan Fröhlich

Aktor, improwizator, absolwent paryskiej École International de Théâtre Jacques Lecoq. Studiował kierunki teatr fizyczny,kKomedię dell’arte oraz komicznego aktora. Razem z żoną Agnieszką założył w 2008 roku Studio Dono, kierując się ideą rozwoju aktora jako artysty otwartego na doskonalenie warsztatu oraz poszukiwanie nowych impulsów. 

Zbigniew Głowacki

Reżyser teatralny, absolwent polonistyki na Uniwersytecie Warszawskim i wydziału reżyserii Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej w Warszawie (filia w Białymstoku). Wiele lat swojego zawodowego życia poświęcił lalkom teatralnym. Jego spektakle nagradzano m.in. na Międzynarodowym Festiwalu Teatrów Lalkowych w Zagrzebiu i podczas XIX Olsztyńskiego Tygodnia Teatrów Lalkowych Anima. 

Agnieszka Cianciara-Fröhlich

Teatrolożka, aktorka, reżyserka. Zajmuje się teatrem od ponad dwudziestu lat. Jej specjalnością jest teatr fizyczny oraz komedia dell’arte – jest absolwentką École International de Théâtre Jacques Lecoq oraz Scuola Internazionale di Attore Comico seguito da Antonio Fava. Nie tylko bada teatr, reżyseruje i gra na scenie, ale także pisze sztuki teatralne.. Współtworzy Trupę Komedianty związaną z atelier teatralnym Studio Dono.

Krystyna Miłobędzka

Poetka, laureatka wielu nagród poetyckich, w tym: Nagrody im. Barbary Sadowskiej (1992), Fundacji Kultury (1993), Nagrody Ministra Kultury (2001), Nagrody Literackiej Czterech Kolumn za całokształt twórczości (2003), Nagrody Poznańskiego Przeglądu Nowości Wydawniczych (2004) oraz Nagrody Prezydenta Wrocławia (2004). W roku 2009 uhonorowana Nagrodą Artystyczną Miasta Poznania za całokształt twórczości poetyckiej i dramaturgicznej. Tom Po krzyku został uznany przez „Przekrój” książką roku 2004 i nominowany rok później do Nagrody Literackiej Nike. Autorka scenariuszy przedstawień teatralnych dla dzieci i prac teoretycznych poświęconych teatrowi dziecięcemu. Najwięcej z jej scenariuszy zrealizował Teatr Lalki i Aktora Marcinek w Poznaniu. Pracowała m.in. w Teatrach Lalek w Słupsku, Wrocławiu i Wałbrzychu.



Sebastian Świąder

Aktor, pedagog, kulturoznawca, absolwent kulturoznawstwa w Instytucie Kultury Polskiej Uniwersytetu Warszawskiego. Specjalizuje się w animacji kultury. Członek zarządu Stowarzyszenia Pedagogów Teatru, związany również ze Stowarzyszeniem Katedra Kultury. Współpracuje ze Szkołą Widzów – projektem edukacyjnym Instytutu Teatralnego im. Zbigniewa Raszewskiego. Adept pedagogiki teatru, stażysta projektu Community Arts oraz Teatru Wiejskiego Węgajty, a także aktor lokalnego zespołu Haz Beszkwej.

Igor Fijałkowski

Aktor ze specjalizacją lalkarską, absolwent Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. Ludwika Solskiego w Krakowie. Instruktor teatralny – od lat prowadzi zajęcia i warsztaty dla dzieci i młodzieży, a swego czasu również dla żołnierzy z 31. Bazy Jednostki Dowództwa Taktycznego Poznań-Krzesiny. Twórca edukacyjnego Teatru Gili, w którym odpowiada za wszystko – od scenografii przez wykonanie lalek po reżyserię. Dotychczas wystawił m.in. spektakle „Chryzantemy Złociste” (2007), „Me-Koziołek, Me-Matołek”(2009), „Owieczka Bella” (2011), „Srebrne Jajo” (2013), „Krasnale”(2014), „Zaćmienie” (2014), „Zębobul” (2015) i „Nieznane historie krasnali” (2015).

Radosław Elis

Aktor filmowy i teatralny oraz wokalista, absolwent Akademii Teatralnej im. A. Zelwerowicza w Warszawie. Na swoim koncie ma m.in. role w „Halce Spinozie” (autorski spektakl J. Grzegorzewskiego) oraz w „Operetce” W. Gombrowicza (reż. J. Grzegorzewski) na scenie Teatru Narodowego w Warszawie; występował na scenie jako Rodion Raskolnikow w spektaklu „Sny” na podstawie „Zbrodni i kary” F. Dostojewskiego (reż. E. Korin) w Teatrze Nowym w Poznaniu. Z tą ostatnią instytucją związany jest po dziś dzień. Dzieląc się swoją pasją i doświadczeniem, prowadzi również zajęcia teatralne w poznańskim Zespole Szkół Zakonu Pijarów. Od roku pracuje w studium aktorskim STA w Poznaniu, gdzie prowadzi zajęcia z piosenki. W 2011 roku został uhonorowany Medalem Młodej Sztuki. 

Tsigunz Fanfara Avantura Fanfara Avantura

Artyści przejechali 70 tysięcy kilometrów, zagrali dziesiątki koncertów i byli już chyba wszędzie – w Serbii, Rosji, na Ukrainie i w Mołdawii, Czechach, Niemczech, Portugalii, Francji i na Węgrzech. Gościli na legendarnym festiwalu w Guczy i na Sziget Festival, pojawiali się w Polsacie, TVP2, a nawet na Top Trendach. Mówią o sobie: „tygrysy surowego brzmienia nu-gypsy!”. Zazdroszcząc Cyganom ich kultury i talentu, członkowie Tsigunz kradną tradycyjne melodie z Bałkanów, Turcji, Bliskiego Wschodu i Indii, aby je bezcześcić oraz torpedować zdobyczami muzyki XXI wieku, przy użyciu rąk, nóg, a także nowoczesnych instrumentów zaprojektowanych w Japonii, wyprodukowanych jednak w Chinach. Wszystko to podają odbiorcy z zachowaniem tradycji polskiej szkoły jazzu i odniesieniami do słowiańskiej melodyki.

Zuzia Kuźmińska

Zuzia jest uczennicą 3 klasy poznańskich „Łejerów”, miłośniczką jazdy na rowerze, rolkach, łyżwach, hulajnodze i fiszce, a na dodatek osobą zakochaną w teatrze, tańcu, muzyce i akrobatyce. Od kilku lat występuje w Teatrze Nowym w Poznaniu w spektaklu „Obwód głowy”, u boku swojej mamy, aktorki Doroty Abbe. Najbardziej na świecie chciałaby umieć latać.

Irad Mazliah (Israel)

Artysta niezależny, tancerz, choreograf. Dyrektor artystyczny i twórca Movement Foundation, a także Warsaw Dance Departament, mieszczącego się w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie, gdzie obecnie mieszka i tworzy. Były dyrektor artystyczny festiwalu The Intimadance Dance Festival Tmuna Theatre w Tel Avivie. Współpracował z takimi artystami i zespołami jak Emanuel Gat Dance, Klipa Physical Theatre, Noa Dar Dance Group, Anat Danieli, Hana Veissman, Saar Magal, The Israeli Opera House, Yossi Berg and Oded Graf Dance Theatre, Niv Sheinfeld and Oren Laor Dance Co., Nava Zukerman Tmuna Theatre Ensemble, Donald Byrd (U.S.) and Maya Yogel, Komuna//Warszawa, Teatr Cinema.

Patryk Zakrocki

Muzyk (i rysownik), specjalista od spontanicznej kompozycji, nowoczesnej muzyki kameralnej, elektroakustycznej i szeroko pojętych słuchowisk. Gra na skrzypcach, altówce, oscylatorze i elektrycznej mbirze – w duecie SzaZa oraz z gitarzystą Marcinem Olakiem. Poza tym dyryguje zespołami improwizatorów, zmienia melodyjki w starych pozytywkach i współtworzy dwa wyjątkowe projekty własnego pomysłu: Gabinet Masażu Ucha Wewnętrznego oraz Kino Dźwięku.

Sean Palmer

Wokalista, dyrygent, kompozytor, aktor, reżyser. Ukończył BA Theater and Art na Manchester Metropolitan University w 1999 roku. Jako aktor i twórca instalacji dźwiękowych współpracował m.in. z Teatrem Wielkim i Teatrem Dramatycznym w Warszawie. Swój wokalny talent wykorzystał w projekcie Michała Zadary „Muzyka z pozostałości” na VI Festiwalu Kultury Żydowskiej „Warszawa Singera” w Warszawie. Współpracował także z Tomaszem Stańko, Niewinnymi Czarodziejami, Envee, Miką Urbaniak, Break Da Funk, Ojcem Karolem, Spike’m, Papa Zurą i Soul Service Dj Crew jako wokalista i beatboxer. Prowadził warsztaty z Beatboxingu w Stowarzyszeniu Teatralnym Chorea w Łodzi. 

Arek Pasożyt

Artysta-pasożyt. W latach 2010-2014 żył i tworzył w kilkunastu miastach Polski zgodnie ze swoim „Manifestem Pasożytnictwa”. Z czasem jego działania przerodziły się w krytykę statusu artysty w społeczeństwie i zaczął realizować tzw. projekty żywicielskie. W tym duchu w roku 2012 powstawał cykl działań „Chętnie pomogę” realizowany w polskich wsiach i miasteczkach. W roku 2013 zaprojektował i zrealizował budowę DOMu w Elblągu. Jednym z jego dzieł jest też istniejący od dwóch lat Zakład Malarstwa „Nie do odrzucenia”, w którym pracują osoby bezdomne. U podstaw wszystkich jego aktywności stoi wiara w terapeutyczną rolę sztuki i przekonanie, że dzięki niej ludzie mogą poprawić swoją sytuację.

Jola Starzak, Dawid Strębicki (Atelier Starzak Strebicki)

Architekci i urbaniści. Po ukończeniu studiów w Holandii i wieloletniej pracy dla pracowni projektowych w Belgii (Architecten de Vylder Vinck Taillieu w Gandawie) oraz Holandii (Korteknie Stuhlmacher Architecten w Rotterdamie), otworzyli w Poznaniu własną pracownię projektową – Atelier Starzak Strebicki. Obecnie zajmują się projektami z dziedziny projektowania wnętrz, architektury oraz urbanistyki w Polsce, Belgii oraz w Niemczech. Od 2006 roku współpracują z polskim magazynem „Architektura Murator”, a od 2013 roku z pismem „Zawód: Architekt”. Związani są z poznańską School of Form oraz Uniwersytetem Technicznym w Delft w Holandii, gdzie prowadzą zajęcia projektowe ze studentami. 

Maja Brzozowska-Brywczyńska

Socjolożka, tłumaczka, mama dwójki dzieci. Na co dzień pracuje jako adiunkt w Zakładzie Badań Kultury Wizualnej i Materialnej Instytutu Socjologii Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, gdzie zajmuje się analizą możliwości, form, obszarów oraz problemów związanych z dziecięcą partycypacją w życiu publicznym i społecznym. Jest entuzjastką dobrze zaprojektowanych placów zabaw, i promuje ideę dziecięcego obywatelstwa. W wolnych chwilach angażuje się w projekty społeczne i artystyczne, zwłaszcza te związane z przestrzeniami zabawy oraz sprawczości. Od dwóch lat współtworzy program Wolno Dzieciom w ramach Malta Festival Poznań.

Paweł Gałkowski

Producent, doktorant w Instytucie Filozofii Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, członek Culture and Communication Research Group. Od 2010 roku zajmuje się promocją i realizacją projektów społecznych oraz kulturalnych. Koordynator promocji 20. Biennale Sztuki dla Dziecka, a także projektu Sztuka Szuka Malucha, prezes zarządu Art Fraction Foundation.

Mateusz Okonek

Animator kultury. Twórca spektakli teatralnych oraz projektów wideo. Absolwent teatrologii oraz Mediów Interaktywnych i Widowisk na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Członek zarządu Art Fraction Foundation. Prowadził liczne warsztaty teatralne i filmowe, zarówno dla dzieci i młodzieży, jak i dorosłych. Na co dzień zajmuje się dokumentowaniem wydarzeń kulturalnych, sztuką wideo, a także różnorodnymi eksperymentalnymi formami obrazu.


Agnieszka Cienciała

Animatorka sztuki, producentka, kulturoznawczyni, trenerka rozwoju osobistego. Tworzy i realizuje różnorodne projekty społeczno-kulturalne, teatralne oraz edukacyjne w swoim studio kreatywnym Ambientówka, które w portflio ma m.in. projekty towarzyszące 20. Biennale Sztuki dla Dziecka. Współtwórczyni dziecięcego Teatru w Kropki. 

Malina Prześluga

Dramato- i bajkopisarka. Absolwentka kulturoznawstwa na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz Szkoły Dramatu Tadeusza Słobodzianka w Warszawie. Jej dramaty wystawiane są na scenach lalkowych i dramatycznych w całej Polsce. Wśród nich wymienić warto choćby „Pastranę” czy „Chodź na słówko”. Autorka książek dla dzieci, m.in. „Bajki o włosie Patryku”. Laureatka Medalu Młodej Sztuki 2012, zdobyła także wiele nagród i wyróżnień. Dramaturżka w Teatrze Animacji w Poznaniu.

Artur Romański

Aktor, reżyser, ojciec trójki dzieci: córki Zuzanny i dwóch synów – Wita i Leona. Ukończył warszawską Akademię Teatralną im. A. Zelwerowicza na Wydziale Zamiejscowym w Białymstoku. Od 2000 roku jest na stałe związany z Teatrem Animacji w Poznaniu.

Robert Jarosz

Reżyser, dramaturg, kierownik artystyczny Teatru Lalek Guliwer w Warszawie. Absolwent reżyserii Wydziału Sztuki Lalkarskiej Akademii Teatralnej im. A. Zelwerowicza w Warszawie. Jego opublikowane, wystawione i nagrodzone sztuki to: „W beczce chowany”, „bez podłogi”, „Szczurzysyn”, „Wnyk, „W brzuchu wilka”. Wielokrotny laureat konkursu na sztukę teatralną organizowanego przez Centrum Sztuki Dziecka w Poznaniu. Na swoim koncie ma też reżyserię spektakli dla dzieci, m.in. „Gdzie jest Pinokio?” według Carla Collodiego, który prezentowany był w całej Polsce w ramach akcji „Lato w teatrze”, a także nowatorskich propozycji dla najmłodszego widza: „Dudi bez piórka” w Teatrze Baj Pomorski w Toruniu, „Audiopyłki” i „Szczurzysyn” w Centrum Sztuki Dziecka w Poznaniu, „Słoń i kwiat” w Białostockim Teatrze Lalek, „Krzywiryjek” we Wrocławskim Teatrze Lalek. 

Ola Marzec

Kulturoznawczyni, trenerka, aktorka, pedagożka, logopedka, a na dodatek animatorka kulturalna i teatralna. Od lat związana z Fundacją Barak Kultury. Współpracowała również z wieloma poznańskimi teatrami, zarówno tymi offowymi, jak i instytucjonalnymi. Współtwórczyni dziecięcego Teatru w Kropki.

Adam Świtała

Kompozytor, aranżer, gitarzysta, kulturoznawca, autor publikacji. Absolwent Uniwersytetu SWPS w Warszawie oraz Lifemusic Facilitator Training (Lifemusic CIC). W roku 2014 gościnnie wykładał na University of Chichester Music Department w Wielkiej Brytanii. Od stycznia 2017 roku Prezes Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Edukacji i Animacji Muzycznej (PSEiAM). Doświadczenie pedagogiczne zdobywał, pracując jako nauczyciel, animator i wykładowca w Polsce, Wielkiej Brytanii i USA oraz uczestnicząc w wielu projektach o charakterze edukacyjnym i antydyskryminacyjnym. Głównym przedmiotem jego zainteresowań jest wykorzystanie improwizacji muzycznej w pracy z grupą oraz włączanie technik artystycznych w klasyczny proces edukacji. Współautor instalacji i performansu „Ściana, która łączy” prezentowanego przez Narodową Galerię Sztuki „Zachęta” podczas Międzynarodowego Karnawału Dzieci Biennale w Wenecji 2016.

Anna Makowska-Kowalczyk

Aktorka i lalkarka. Ukończyła studia na Wydziale Lalkarskim we Wrocławiu (filia Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. L. Solskiego w Krakowie). Z wyboru mama Kazia Sponge – najbardziej nieobliczalnej i wygadanej lalki w Polsce. Z natury gejzer energii i wędrowniczek. Współpracuje m.in. z Teatrem „Pinokio” w Łodzi, gdzie gra w spektaklu „Balladyny i romanse” w reż. Konrada Dworakowskiego; Teatrem Polskim we Wrocławiu, gdzie animuje lalki w spektaklu „Dziady” w reż. Michała Zadary; Teatrem Lalki i Aktora w Wałbrzychu; Teatrem Sztuk z Wrocławia, gdzie gra w spektaklach „Akt 1925” i „Koniec” w reż. Eweliny Ciszewskiej i Roberta Balińskiego; Centrum Sztuki „Impart” we Wrocławiu; Wrocławskim Teatrem dla Dzieci i Wrocławskim Centrum Twórczości Dziecka.


Igor Mołodecki

Reżyser i scenarzysta. Absolwent filmoznawstwa na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie oraz reżyserii na Wydziale Radia i Telewizji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Właściciel studia filmowego ITM FILM. Współpracuje z TVP, dla której zrealizował film fabularny, kilkanaście spektakli telewizyjnych oraz wiele filmów dokumentalnych i reportaży. Jego filmy zdobyły nagrody na festiwalach m.in. w Los Angeles, Seulu, Wiedniu, Poznaniu i Krakowie. Od wielu lat opiekun artystyczny grup warsztatowych projektu „Wielka Przygoda z Filmem” w Centrum Sztuki Dziecka w Poznaniu. 

Janusz Piwowarski

Operator kamery z wieloletnim doświadczeniem, a także autor zdjęć do filmów telewizyjnych, dokumentalnych i reklamowych. Instruktor filmowy – prowadzi warsztaty filmowe dla dzieci i młodzieży w Centrum Kultury Zamek w Poznaniu. Współautor i współpracownik Wielkiej Przygody z Filmem – cyklicznego projektu warsztatowego Centrum Sztuki Dziecka w Poznaniu.

Jarosław Siwiński

Studia pianistyczne odbywał pod kierunkiem prof. Kazimierza Gierżoda, a kompozytorskie – prof. Włodzimierza Kotońskiego w Akademii Muzycznej w Warszawie. Uczestniczył w licznych warsztatach kompozytorskich i festiwalach muzyki współczesnej. Był stypendystą Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Miasta Stołecznego Warszawy i Stowarzyszenia Autorów ZAiKS. Często działa na pograniczu muzyki, teatru i sztuk wizualnych. Współpracował m.in. z Eugeniuszem Rudnikiem, Fryderykiem Rzewskim, Michelangelo Pistoletto, Orkest de Ereprijs, duetem Viktor Lois/Yin Peet, Grupą Azorro, Bang on a Can (Nowy Jork) i Forbidden City Chamber Orchestra (Pekin). Jest autorem hejnału Rzeszowa, tworzył także muzykę do filmów animowanych, teatru i gier komputerowych. Jako wykonawca i kompozytor od wielu lat współpracuje z poznańskim Centrum Sztuki Dziecka. Od 2016 r. Jarosław Siwiński pełni funkcję dyrektora artystycznego festiwalu Warszawskie Spotkania Muzyczne.

Joanna Freszel

Jest absolwentką Wydziału Wokalnego Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie Jadwigi Rappé z 2012 roku oraz Studium Pieśni w tejże uczelni z 2013 roku (wtedy też otrzymała Medal „Magna cum Laude” dla najlepszego absolwenta UMFC). Ukończyła również w 2006 studia magisterskie na kierunku ochrona środowiska w Szkole Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Jest laureatką m.in. nagrody specjalnej w Konkursie im. Mieczysława Karłowicza w Krakowie (2006), II nagrody w Konkursie im. Franciszki Platówny we Wrocławiu (2008), nagrody specjalnej i I miejsca w Konkursie Haliny Słonickiej w Suwałkach (2008), II nagrody w Konkursie Wokalnym im. Haliny Halskiej-Fijałkowskiej we Wrocławiu (2009), III nagrody i nagrody specjalnej w Konkursie im. Karola Szymanowskiego w Łodzi (2009), I nagrody 2. edycji Letniej Akademii Śpiewu w Sopocie (2010) oraz I nagrody i trzech nagród specjalnych w Konkursie im. Józefy, Edwarda, Jana Reszków w Częstochowie (2011). Zdobyła również nagrodę specjalną w Międzynarodowym Konkursie „Belvedere” im. Hansa Gabora w Wiedniu (2011).

W 2016 jej płyta Real Life Song została nominowana do Nagrody Muzycznej Fryderyk w kategoriach Album Roku Muzyka Współczesna oraz Najwybitniejsze Nagranie Muzyki Polskiej. W 2017 roku artystka debiutowała w Poznańskiej Operze w roli Susanny w „Rozwodzie Figara” Elen Langer pod dyrekcją Tadeusza Wojciechowskiego i w reżyserii Dawida Pountneya.

Julia Kosek

Ukończyła kostiumografię w Międzynarodowej Szkole Kostiumografii i Projektowania Ubioru w Warszawie. Studiuje psychologię na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.

Autorka kostiumów, scenografii i video do spektakli operowych, baletowych i teatralnych. W Teatrze Wielkim im. Stanisława Moniuszki w Poznaniu współtworzyła operę „Pajace” R. Leoncavallo (styczeń 2015) oraz spektakl baletowy „Kafka/Schulz: objawienia i herezje” (grudzień 2015). Zaprojektowała kostiumy i scenografię do oper „Ariodante” G.F. Haendla w Warszawskiej Operze Kameralnej (marzec 2016) oraz „Klothó” M. Koseckiej, której premiera odbyła się w ramach Biennale Muzycznego w Zagrzebiu (kwiecień 2017). 

Od 2011 roku stale współpracuje z altrenatywną grupą teatralną Teatr Automaton, odpowiadając za warstwę wizualną spektakli teatralnych (m.in. „Spadkobiercy Geppetta”, „Egzorcyści i terapeuci”, „Bachantki”, „Nowa Wizja”).

Krzysztof Cicheński

Reżyser i dramaturg. W 2005 roku założył Teatr Automaton, eksperymentalną grupę artystyczną, z którą zrealizował dziesięć premier w ramach różnych poznańskich wydarzeń kulturalnych (m.in. Festiwal Wiosny, Międzynarodowy Festiwal Teatralny „Maski”, Festiwal Stara Gazownia). Najnowszy spektakl – „Nowa Wizja” – został zaprezentowany w kwietniu 2017 roku na deskach Sceny Roboczej, gdzie zespół odbywał rezydencję artystyczną.

Od 2014 roku reżyseruje także opery. Zadebiutował w Teatrze Wielkim im. Stanisława Moniuszki w Poznaniu realizacją dzieła „The Angel of the Odd” B. Coli w ramach projektu Laboratorium Teatru Operowego, skierowanego do młodych twórców. Następnie wyreżyserował „Pajace” R. Leoncavallo, także w Poznaniu, a w 2015 roku w Warszawskiej Operze Kameralnej „Ariodante” G.F. Haendla. W bieżącym sezonie teatralnym zrealizował w poznańskiej operze „Zemstę nietoperza” J. Straussa syna, a w kwietniu 2017 roku w ramach Biennale Muzycznego w Zagrzebiu współczesną operę M. Koseckiej „Klothó”.

Ważnym dopełnieniem jego pracy artystycznej jest działalność naukowa i pedagogiczna. Jest doktorantem w Katedrze Dramatu, Teatru i Widowisk Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, prowadzi zajęcia zarówno teoretyczne, jak i praktyczne, warsztaty teatralne, a także dyskusje z młodzieżą w ramach Sceny Czytanej, organizowanej przez Centrum Sztuki Dziecka w Poznaniu. 

Marcin Kluczykowski

Doktorant w Zakładzie Antropologii Literatury na Wydziale Filologii Polskiej i Klasycznej Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Absolwent Międzyobszarowych Indywidualnych Studiów Humanistycznych i Społecznych UAM. Autor kilkunastu niezależnych produkcji filmowych. Aktor Teatru U Przyjaciół oraz Teatru Automaton. W 2014 roku wystąpił w realizacji opery „Anioł dziwnych przypadków” w reżyserii Krzysztofa Cicheńskiego w Teatrze Wielkim im. Stanisława Moniuszki w Poznaniu. Członek Stowarzyszenia Młodych Animatorów Kultury, w którym od 2014 roku współorganizuje festiwale oraz wydarzenia animacyjne dotyczące muzyki klasycznej i jej miejsca w lokalnych społecznościach.

Paweł Romańczuk

Muzyk, kompozytor, konstruktor. Od 2006 roku stale poszerza poszukiwania nietypowych źródeł dźwięku. Założyciel wrocławskiej grupy Małe Instrumenty, w ramach której realizuje własne potrzeby artystyczne. Jest autorem muzyki do filmów i spektakli teatralnych. Buduje własne instrumenty, konstrukcje grające, tworzy instalacje dźwiękowe. W 2010 roku opublikował pierwsze opracowanie historii toy piano. W 2013 zaś napisał podręcznik „Domowe eksperymenty z instrumentami muzycznymi”, wydany wraz z albumem Małych Instrumentów „Samoróbka”, poświęcony edukacji w zakresie własnoręcznego budowania eksperymentalnych instrumentów muzycznych. Prowadzi warsztaty, prezentacje, wykłady oraz wystawy związane z instrumentami i eksperymentami dźwiękowymi.

Wanda Wasilewska

Dziennikarka, reportażystka od 1991 roku związana z poznańskim Radiem Merkury, współpracowniczka Studia Reportażu i Dokumentu oraz Programu III Polskiego Radia. Jest laureatką licznych nagród i wyróżnień, m.in. Grand Prix Światowego Festiwalu Sztuk Multimedialnych Premios Ondas w Barcelonie, Nagrody Artystycznej Miasta Poznania, Nagrody im. Stana Musiała i Edwarda J. Piszka, Grand Prix Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, Złotego Mikrofonu oraz Polskiego Pulitzera (wspólnie z Marią Blimel i indywidualnie). Zajmuje się przede wszystkim publicystyką społeczną (problemy ludzi niepełnosprawnych, bezdomnych, bezrobotnych, uzależnionych) i kulturalną (teatr, literatura, piosenka poetycka).

Jarek Kordaczuk

Urodził się w 18 sierpnia 1967 roku w Biskupcu. Wykształcenie kompozytorskie zdobył na Akademii Muzycznej im. I.J. Paderewskiego w Poznaniu, na Wydziale Kompozycji, Dyrygentury i Teorii Muzyki (w klasie Andrzeja Koszewskiego), uzyskując tytuł magistra sztuki w 1993 roku. Ponadto od 1986 do 1995 był wolnym słuchaczem wielu wydziałów (m.in. teologii w Papieskim Instytucie Teologicznym w Olsztynie oraz językoznawstwa i matematyki na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu), uczęszczał także na warsztaty muzyczne (m.in. warsztaty kompozytorskie w Kazimierzu Dolnym organizowane we współpracy z IRCAM, czyli francuskim Centrum Badawczo-Koordynacyjnym Akustyki i Muzyki, oraz warsztaty muzyki elektronicznej organizowane w Krakowie). Od 2001 roku zajmuje się komponowaniem muzyki, pisaniem tekstów, reżyserią i produkcją projektów multimedialnych. Jego zainteresowania twórcze rozciągają się od piosenki poetyckiej i muzyki dla dzieci po utwory eksperymentalne. Od zamówienia w 2003 roku utworu Lokomotywa (do wiersza Juliana Tuwima) zaczęła się jego stała współpraca z Centrum Sztuki Dziecka w Poznaniu. Zaowocowała ona pokaźną liczbą kompozycji wprowadzających dzieci w świat muzyki współczesnej. Za utwór „Titelitury” do baśni Braci Grimm kompozytor otrzymał I nagrodę na Międzynarodowym Konkursie Kompozytorskim im. R. Murraya Schafera. Jest również autorem unikatowego w skali światowej koncertu fortepianowego dla dzieci oraz prototypowego instrumentu elektroakustycznego o nazwie „monoctone”. Należy do Polskiego Stowarzyszenia Muzyki Elektroakustycznej PSeME.

Izabela Kościesza

Choreograf, animator. Urodziła się 24 grudnia 1973 roku w Ostródzie. W latach 1991-1995 studentka Nauczania Początkowego na Wyższej Szkole Pedagogicznej w Olsztynie. W 2003 roku ukończyła Wydział Pedagogiki Resocjalizacyjnej w Olsztyńskiej Szkole Wyższej im. Józefa Rusieckiego. Uczestniczka licznych warsztatów tanecznych, choreograficznych i animacyjnych: Warsztaty Orientalne – Donya Rashida (każdego roku w latach 2007-2012), Warsztaty Orientalne – Amira (Egipt 2009), Warsztaty Orientalne – Kadejah i Mustafa (Bydgoszcz 2010), Warsztaty Jamilah (Bydgoszcz 2011), Warsztaty Tribal Fusion – Agata Zakrzewska (Warszawa 2015; Olsztyn 2016), Kurs Senspolastyka (Olsztyn 2016) i wielu innych.

Jest wszechstronną tancerką i choreografem. W jej projektach znaleźć można elementy różnych stylów: od disco przez motywy tańców orientalnych do współczesnych środków pantomimicznych. Choć nie unika projektów dla dojrzałej publiczności, jej specjalnością jest praca z dziećmi i młodzieżą. W tym zakresie posiada bardzo duże doświadczenie choreograficzne i animacyjne, realizowała bowiem liczne projekty.

Beata Jewiarz

Absolwentka wrocławskiej filii Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. L. Solskiego w Krakowie; dziennikarka radiowa (Polskie Radio RDC), aktorka, performerka. Autorka akcji społecznych, edukacyjnych i artystycznych („Be Haiku”, „Miasto: emocje”). W Polskim Radiu RDC zajmuje się kulturą młodych, edukacją ( „Niedzielny Poranek” ), psychologią, teatrem i projektowaniem graficznym („Mnie się to podoba”). Od 2106 roku realizuje w Muzeum Etnograficznym w Warszawie cykl edukacyjny „Podróże w Kulturze”. Kuratorka paneli Kultury Młodych na Kongresie Kultury 2016. Członkini jury w konkursie na scenariusz filmu fabularnego dla dzieci (PISF, ZAiKS).

Laureatka nagrody IBBY w konkursie Książka Roku 2016 za upowszechnianie czytelnictwa. Wielbicielka poezji haiku i tradycyjnej kultury japońskiej.

Anna Maria Czernow

Badaczka literatury dla dzieci i młodzieży, krytyczka literacka. Autorka wielu artykułów poświęconych literaturze dla dzieci i młodzieży publikowanych w tomach zbiorowych i czasopismach branżowych. Stypendystka Internationale Jugendbibliothek w Monachium. Od 2015 roku prezeska Polskiej Sekcji IBBY. Jej zainteresowania naukowe to między innymi teoria literatury dla młodego odbiorcy, klasyka anglosaskiej i skandynawskiej literatury dla dzieci oraz fantastyka XIX, XX i XXI wieku. Przygotowuje pracę doktorską zatytułowaną „Strategie karnawalizacji w prozie fantastycznej lat 1865-1950 kierowanej do młodych odbiorców” na Wydziale Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego. 

Mish Mash

Zespół został założony w roku 2012 w Kopenhadze przez czworo aktorów z różnych państw: Turcji, Szwecji i Finlandii. Wszyscy otrzymali znakomite wykształcenie w zakresie teatru fizycznego (w tym klaunady, komedii dell’arte, pantomimy) na międzynarodowej uczelni The Commedia School w Kopenhadze. Zdobyli także szeroką wiedzę i praktyczne doświadczenie w dziedzinie teatru dla dzieci, cyrku, dramaturgii czy muzyki. To wszystko stanowi mocną podstawę i daje im narzędzia do kreowania teatru jedynego w swoim rodzaju, teatru, którego głównym atutem jest umiejętność wykorzystania cielesności aktora, a nie dekoracji, świateł lub zaawansowanej technologii. Fundamentem tworzenia nowego, świeżego teatru jest w ich przekonaniu ruch i improwizacja.

Edward Lutczyn

Urodzony w 1947 roku w Heppenheim (koło Frankfurtu n. Menem). Rysownik, ilustrator. Zajmuje się także filmem animowanym, scenografią i grafiką użytkową. Jako karykaturzysta debiutował w czasopiśmie „Student” w 1971 roku. Swoje rysunki publikował w różnych polskich czasopismach, m.in. „Dom”, „Echo Krakowa”, „Gazeta Wyborcza”, „Jazz”, „Jazz Forum”, „Magazyn Kulturalny”, „Płomyczek”, „Polityka”, „Przegląd Tygodniowy”, „Przekrój”, „Reader’s Digest”, „Student”, „Szpilki”, „Świat Młodych”, „Świerszczyk”, „Wiedza i Życie”, oraz za granicą, m.in. „Graphis Annual”, „Graphis Posters”, „Modern Publicity”, „Pardon”. Jest autorem ilustracji do ok. 130 książek dla dzieci oraz ok. 200 plakatów teatralnych, filmowych i reklamowych. Wykonał projekt oprawy graficznej Studenckiego Festiwalu Piosenki w Krakowie. Artysta ma w swoim dorobku kilkadziesiąt indywidualnych pokazów plakatu, ilustracji książkowej oraz rysunku satyrycznego, zarówno w kraju, jak i za granicą. Brał udział w ponad 120 wystawach grafiki, plakatu i ilustracji w Polsce i na świecie.

Dariusz Łabędzki

Urodzony w 1959 roku w Poznaniu. Zajmuje się rysunkiem, grafiką użytkową (plakaty, okładki płyt, kalendarze, reklamy), malarstwem, publicystyką i animacją kultury. Jako karykaturzysta debiutował w miesięczniku „Bez przysłony” w 1983 roku. Współpracował z wieloma czasopismami, m.in. „Bez przysłony”, „Chi-chot”, „Ekran”, „Gazeta Poznańska”, „Głos Wielkopolski”, „Hustler”, „Newsweek”, „Polityka”, „Premiery”, „Sukces”, „Szpilki”, „Wprost” (ponad 40 rysowanych okładek w latach 1990-1995). Jest autorem programu telewizyjnego „Witryna”, prezentującego sylwetki znanych polskich karykaturzystów (1995-1996), twórcą Fundacji Festiwalu Satyry Europejskiej „Koziołki” (2007) oraz współorganizatorem plenerów dla karykaturzystów. Od 1996 prowadzi własną agencję reklamową. 

Dariusz Pietrzak

Urodzony w 1965 roku w Słupsku. Zajmuje się rysunkiem, grafiką, filmem animowanym i dziennikarstwem. Jako karykaturzysta debiutował w „Karuzeli” w II połowie lat 80. Współpracował z licznymi czasopismami, m.in. „Cinema”, „Giełda Samochodowa”, „Głos Koszaliński”, „Karuzela”, „Kurier Słupski”, „Magazyn Nowoczesny”, „Miliarder”, „Przegląd”, „Plus Farmacji”, „Rzeczpospolita”, „Tele Tydzień”, „The Warsaw Voice”, „Twój Dobry Humor”, „Tygodnik AWS”, „Wprost”, „Życie”. Jest korespondentem tygodnika „The Warsaw Voice”, dla którego pisze teksty o wydarzeniach dotyczących malarstwa, grafiki, rysunku satyrycznego i komiksu. Brał udział w wielu wystawach rysunku satyrycznego w kraju i za granicą, m.in. w Belgii, Francji, Hiszpanii, Portugalii, Rosji, Turcji, USA i we Włoszech. 

Krzysztof Wosik

Artysta plastyk. Zajmuje się książką artystyczną, ilustracją, fotografią, asamblażem. Prowadzi warsztaty twórcze dla dzieci i młodzieży. Dyplom uzyskał na Akademii Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi w pracowniach Intermedia Projektowania Graficznego. Od 1997 roku prowadzi zajęcia arteterapeutyczne. Swoje prace prezentuje na wystawach indywidualnych i zbiorowych w Polsce oraz za granicą. Autor projektu Artfabet na 19. Biennale Sztuki Dziecka oraz pomysłodawca projektu Łowcy Uśmiechów i Zaczarowana Maszyna Radości.

Agata Bielska

Artystka wizualna, animatorka kultury, aktywistka kuchenna, inicjatorka działań społecznych, absolwentka Akademii Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi, laureatka nagrody Prezydenta Wrocławia w 10. Konkursie Gepperta w 2011 roku. W latach 2013-2014 asystentka w Pracowni Interdyscyplinarnych Działań Wizualnych w łódzkiej ASP. Swoją pracownię malarską zamieniła w eksperymentalne laboratorium kulinarno-fermentacyjne. Uwielbia dzikie rośliny, wspólne gotowanie oraz spotkania wokół stołu. Zajmuje się realizacją projektów z pogranicza sztuki i życia codziennego, natury i kultury. 

Małgorzata Kalinowska

Absolwentka Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku – w 2014 roku uzyskała dyplom z malarstwa i sztuki włókna. Autorka asamblaży, kolaży, obiektów tekstylnych, tkanin artystycznych oraz fotografii. Od kilku lat zgłębia tajniki ręcznego farbowania materiałów. W swoich pracach porusza tematy uniwersalne – takie jak cielesność, intymność, ból – opierając się jednak wyłącznie na własnych doświadczeniach. Prowadzi warsztaty artystyczne dla dzieci i młodzieży.

Dorota Kassjanowicz

Autorka tekstów piosenek (pisanych pod nazwiskiem Czupkiewicz) dla Stanisławy Celińskiej (m.in. płyty „Atramentowa” i „Atramentowa Suplement”], Hanny Banaszak, Ewy Błaszczyk i innych artystów. Tworzy również na potrzeby przedstawień muzycznych (np. „Pańpremiera” – Teatr Nowy w Poznaniu, „Anty-Szanty” – Teatr Atelier w Sopocie), jest także autorką spektaklu „Progressive – eliminacje” (Teatr Roma w Warszawie) i współautorką kilku musicali dla dzieci (adaptacja sceniczna, teksty piosenek). Pisze książki dla dzieci. W 2014 roku za powieść „Cześć, wilki” otrzymała nagrodę „Książka Roku”, przyznawaną przez Polską Sekcję IBBY.

Grażyna Kopeć

Absolwentka wydziału Aktorskiego (2006) warszawskiej Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza. Przedstawienia dyplomowe robiła pod okiem Jana Englerta i Agnieszki Glińskiej. Sześć lat związana była z opolskim Teatrem dramatycznym im. Jana Kochanowskiego, gdzie pracowała m.in. z Agnieszką Holland, Mają Kleczewską czy Anną Smolar. Obecnie współpracuje z Teatrem Narodowym w Warszawie oraz prowadzi zajęcia dramowe z dziećmi w różnym wieku. Współpracuje z Fundacją Cały Świat w Twojej Dłoni przy organizacji i prowadzeniu wydarzeń kulturalno-edukacyjnych. Jest połową grupy twórczej Spółdzielnia.

Aleksandra Kozioł

Ukończyła malarstwo na Akademii Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi, gdzie pracuje na stanowisku asystenta. Przedstawicielka nurtu „zielonego” lub nurtu sztuki naturalnej. Zajmuje się malarstwem, instalacją, wideo i performance’em. W swoich działaniach performance bazuje na głosie, wykorzystując technikę tzw. śpiewu białego. Współtworzy różne projekty muzyczne, jak choćby Mutant Goat, Miejskie Darcie Pierza, Wielki Chór Młodej Chorei, Chór Studentów i Pedagogów ASP w Łodzi. Wspólnie ze Suavasem Lewy tworzy grupę artystyczną Przepraszam. Współrealizuje i wspiera projekty edukacyjne, artystyczne i społeczne.

Suavas Lewy

Tworzy muzykę, wykorzystując wszelkie dostępne instrumenty oraz przedmioty. Używa też gęby. Realizuje muzyczne projekty edukacyjne dla dzieci i młodzieży (Ogródek Dźwiękowy, Łódź Utkana Dźwiękami, Tkalnia Dźwięków) oraz akcje mające charakter audioingerencji w przestrzeń miejską. Tworzy spontaniczne projekty muzyczne, solowo i w kooperacji z muzykami, tancerzami, aktorami i performerami. Założyciel małego „labelu” wydawniczego Nasze Nagrania. Zajmuje się nagraniami terenowymi, szukając, nagrywając i wykorzystując w kompozycjach dźwięki otoczenia, miejsc, ludzkich przemyśleń i ulotnych chwil. Zdobywca II nagrody w konkursie kompozytorskim „Cage 1,2,3”.

Katarzyna Lis Lachowicz

Absolwentka biologii na Uniwersytecie Warszawskim. Po kilku latach pracy naukowej i dydaktycznej w Instytucie Transplantologii w Warszawie postanowiła poświęcić się szeroko pojmowanej sztuce. W latach 1988-1995 związana była z różnymi grupami teatralnymi. W 1990 roku ukończyła kurs tkactwa artystycznego, które okazało się jej wielką pasją oraz ważnym środkiem wyrazu. Interesuje się także batikiem i fotografią. Od 2006 roku prowadzi zajęcia z tkactwa artystycznego. Od pięciu lat pracuje w Magazynie Sztuk pracuje jako instruktor. 

Alicja Rokicka

Autorka popularnego wegańskiego bloga Wegan Nerd uznanego w 2014 roku za najlepszy blog w kategorii Kulinarne oraz blogiem roku 2015 w konkursie ogłoszonych przez 100 Best Poland Restaurants. Prowadzi warsztaty kulinarne w całej Polsce. Z wykształcenia reżyserka filmów animowanych, z pasji ilustratora, włoska kucharka i kociara. W 2016 roku ukazała się jej pierwsza autorska książka „Wegan nerd. Moja roślinna kuchnia”, pełna kolorowych przepisów, fantastycznych zdjęć oraz ilustracji. W swoim mieszkaniu na Krakowskim Przedmieściu pracuje właśnie nad drugą książką.

Tadeusz Wieczorek

Artysta malarz, animator edukacji przez sztukę. Studia ukończył na Państwowej Wyższej Szkole Sztuk Pięknych (obecnie Uniwersytet Artystyczny) w Poznaniu. Swoje prace prezentuje na wystawach indywidualnych w kraju oraz za granicą. Zajmuje się malarstwem sztalugowym, fotografią, grafiką oraz prowadzi warsztaty twórcze z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi zarówno w Polsce, jak i innych państwach. Kurator różnych projektów, m.in. Międzynarodowe Warsztaty Niepokoju Twórczego Kieszeń Vincenta.

Tomasz Jachimek

Artysta kabaretowy, publicysta, swego czasu zawodnik czwartoligowych drużyn piłkarskich. Zdobywca nagród na licznych festiwalach i przeglądach kabaretowych. Współpracował z Programem III Polskiego Radia, Magazynem Newsweek, TVP2, a ostatnio z OnetTV, gdzie emitowany jest jego program „Świat według Jachimka” (wcześniej „Żółte papiery”).

Tomasz Nowaczyk

Standuper, lider Kabaretu Czesuaf, autor książki dla dzieci „Gupik ma szczęście”. Ojciec dwóch synów.

Wiolka Walaszczyk

Standuperka i improwizatorka. Nie ma swoich dzieci, ale jest ulubioną ciocią wielu…

Jim Williams

Pochodzący z Ohio, a zamieszkały we Wrocławiu standuper, twórca Kabaretu Liquidmime, klaun w fundacji Czerwone Noski. Ojciec trojga dzieci.

Bruno Leone

Bruno Leone - mistrz tradycyjnego teatru lalek, jest ostatnim z neapolitańskich rzeźbiarzy, którzy specjalizują się w gatunku "guarattelle". Uczył się tej sztuki w 1978 roku wraz z Nunzio Zampella. Sztuka "guarattelle" łączy tradycję ze współczesnością, angażując widzów i wchodząc z nimi w interakcję. Utwory Bruno Leone'a z gatunku "guarattelle" znacząco przyczyniły się do odrodzenia tej sztuki i wpisują się w historię kultury neapolitańskiej i europejskiej.

Szymon Jachimek

Kabareciarz, improwizator, dramaturg. Był członkiem Kabaretu Limo, obecnie głównie pisze, nierzadko dla najmłodszych. Ojciec dwojga dzieci.

Pan Picik

Filozof z wykształcenia, animator kultury bez wykształcenia. Świeży, nieopierzony ojciec. Na co dzień związany z Estradą Poznańską. Z zamiłowania Dj, raper, gracz, kolekcjoner butów i pasjonat szeroko pojętej „wysokiej popkultury”, a także prelegent i konferansjer. Promotor festiwalu Hip Hop Kemp w czeskim Hradec Kralove. Od 2008 jako prelegent związany z  Nowymi Horyzontami Edukacji Filmowej. 
idee organizator zespół kontakt polityka prywatnosci

Organizer:

Mecenat:

patronat medialny
AMS
dzieciPoznan.pl
Głos pedagogiczny
Głos wielkopolski
Iks
kulturapoznan.pl
naszemiasto.pl
Onet
TVP3 Poznań
TVP Kultura
partnerzy
CK Zamek
TA
Stary Browar
Teatr Guliwer
Muzeum Karykatury
School Of Form
Polmic.pl
Magazyn
Future Voice System
Wydział Polonistyki
© Centrum Sztuki Dziecka w Poznaniu 2017